Pasaport randevusu nasıl alınır? İşte başvuru ekranı
Pasaport randevusu nasıl alınır sorusunun yanıtı yüz binlerce kişi tarafından sorgulanan ve araştırılan konular arasında yer almaya devam ediyor. Yurt dışına yolculuk yapabilmek için sahip olunması gereken pasaport, özellikle ülke dışına yolculuk yapmak isteyen kişilerin almak için uğraştığı ve nasıl alındığını merak ettiği bir belgedir. İşte, pasaport randevusu hakkında detaylı bilgiler.
Pasaport başvuru işlemleri Nüfus Müdürlüğü'nden randevu alınarak yapılmaktadır. Pasaport başvurusunu öncelikle nüfus müdürlüğü sitesinden randevu alarak ilçe nüfus müdürlüklerinden yapabilirsin. Randevu almak için Nüfus Müdürlüğü Randevu Al adresine giriş yaparak, randevu zamanına sayfada belirtilen ayrıca pasaport almak için gerekli belgeleri, pasaport için yatırmanız gereken Pasaport Harç Bedeli'ni tamamlayarak gitmeniz halinde işlemlerinizi daha kolay olacaktır.
Sistem üzerinden oluşturduğunuz randevuyu, gidemeyeceğiniz durumlarda iptal etmeniz de mümkün. Sistem tarafından 30 gün içinde 3 defa randevu iptal edebilme hakkı verilmiştir.
PASAPORT BAŞVURUSU İSTENEN BELGELER
Sistemden randevu alma işlemi tamamlandıktan sonra istenilen belgelerin tamamlanması gerekmektedir. Söz konusu belgeler alınacak pasaport türlerine göre farklılık gösterebilmektedir. Pasaport alırken istenilen belgeler şu şekildedir.
Umuma Husus Bordo Pasaport için istenen belgeler
TC kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı (15 yaşından büyüklerde fotoğraf olması gerekmektedir)
2 adet Biyometrik Fotoğraf (5X6 cm)
Biyometrik fotoğraf cepheden çekilmiş, güneş gözlüksüz, arka fonu beyaz renkte olan normal bir vesikalık fotoğraftır
Biyometrik fotoğraf çizgi (kalın ya da ince) ile çerçeve içine alınmamalıdır
Biyometrik fotoğraflarda yüz 32 ile 36 mm arasında olmalıdır
Pasaport Defter Bedeli Makbuzu
Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen Pasaport Defter Bedeli Tüm Bankalar ve Emniyet Müdürlüğü içerisinde bulunan Vergi Dairesi veznesine yatırılabilir.
Vergi tahsil alındısının “MÜKELLEF” yazılı birinci suretine “TAHSİL EDİLMİŞTİR”kaşesi ile banka görevlisinin“ISLAK İMZASININ” bulunması gerekmektedir. Dekont müracaat esnasında ibraz edilecektir. İnternetten bu hesaba havale veya EFT yapılsa bile bankalardan bizzat makbuz alınması gerekmektedir.
Pasaport Harç Bedeli Makbuzu
Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen Pasaport Harç Bedeli, tüm Bankalara yatırılabilir. Dekonta “TAHSİL EDİLMİŞTİR” kaşesi basılıp yetkililer tarafından imzalanmasından sonra “MÜKELLEF” yazılı birinci nüshasının alınması gerekmektedir. Buna dair makbuz (Dekont) müracaat esnasında ibraz edilecektir. Yeni düzenlemelerle birlikte Umuma Mahsus Pasaportlar 10 yıla kadar tanzim edilebilmekte olup, 18 yaşından küçük olanlar için bu süre 5 yıl olarak uygulanmaktadır.
Daha önce alınmış bir pasaport var ise, müracaat esnasında bu pasaportun da getirilmesi gerekmektedir.
NOT: Diğer pasaport türlerine yapılan başvurularda istenen belgeler büyük oranda benzerlik göstermekle birlikte bazı farklılıklar mevcuttur.
HER TÜRLÜ PASAPORTU ALMAKTA GEREKLİ OLAN BELGELERİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder