Haylan Kabagi (Sıyırma Kabak) Dolmasi Tarifi

 Haylan kabağı nasıl yapılır, bu kabaklar uzun süre ortalarda görünmez, Ağustos ayında çıkar Eylül ayı sonuna kadar arz-ı endam eder.




Haylan Kabağı Malzeme Listesi

1 kg orta yağlı koyun kıyması
3 kg haylan kabağı
2 su bardağı pirinç
1 adet büyük soğan
1/2 yemek kaşığı domates salçası
1/2 yemek kaşığı biber salçası
göz kararı tuz, karabiber
2 adet limon suyu
(5-6 Kişilik - 3 saat)

Haylan Kabağı Yapılışı

Adım 1
Kabakların büyükleri iki ya da üç parçaya bölünür. Oyulur; kabukları kazınır ve su dolu bir kabın içine konur.
Adım 2
Bu arada dolmanın diğer malzemeleri hazırlanır. Sudan çıkarılan kabaklar tuz ve karabiber karışımı ile ovulur
Adım 3
Pirinç, kıyma, ufak doğranmış soğan, salça, karabiber hep beraber karıştırılır, kabakların içine doldurulur. Doldurulurken iki parmak eksik olmasına dikkat edilmelidir.
Adım 4
Kabakların ağzı ya kapaklarla kapatılır, ya da birbirine kapak olacak şekilde dizilir. Üzerine dolma taşı veya ağırlık konur. Biraz su ve tuz eklenir, pişirilir.
Adım 5
Dolma pişince limon suyu eklenir, yaklaşık 15 dakika sonra ocaktan indirilir.

Haylan Kabağı Püf Noktası

Arzu edilirse sarımsakta konulabilir. Tarif için yaklaşık ½ baş sarımsak yeterlidir. Arzu edilirse dolmanın harcına 2-3 domates konulabilir ve o zaman salça miktarı biraz azaltılmalıdır.

Yorumlar