Bloggerde Pdf Dosyası paylaş

Bloga Pdf Ekleme Nasıl Olur ?



Bloğa pdf nasıl eklenir ? Yeri gelmişken bahsetmekte fayda var diye düşünüyorum. Yaklaşık bir hafta önce
bloguma pdf eklemek istedim fakat webde tam olarak bu diyebileceğim bir kaynak bulamadım.Tabi ki bu kaynaklar bana yol göstermiş oldu. Peki nasıl eklenir bir bloga pdf ? Adım adım inceleyelim.Yazı uzun gibi görünebilir fakat işlemler kısadır.Öncelikle google drive hesabınızın olması gereklidir.

1) Google drive hesabınıza giriş yapınız."YENİ" kutucuğuna tıklayınız. Oradan "Dosya Yükleme" sekmesini seçiniz. Buraya kadar google drive hesabınıza pdf eklemeyi başardınız ve birkaç basit işlem daha kaldı.

Google Drive>YENİ>Dosya Yükleme

2)Pdf Drive'ım sekmesinde görünmelidir ve görünen pdf e sağ tıklayıp "Paylaş" seçeneğine tıklayınız.Sağ alt köşede "Gelismis" seçeneğine tıklayınız ve "Erişimi olanlar" kısmında "Web üzerinde herkese açık" seçeneğini işaretleyiniz ve "Kaydet" butonu ve ardından "Tamamlandı" butonuna basınız.Suan herkesle görünür bir şekilde belirtilen yerlerde dosyayı paylaşmış oldunuz.

Pdf>Paylaş>Gelişmiş>Erişimi olanlar>Web üzerinde herkese açık>Kaydet>Tamamlandı

3) Sonraki adımda ise tekrar "Drive'ım" sekmesine geliniz ve paylaşacağınız dosyaya sağ tıklayarak "Paylaşılabilir bağlantıyı al" seçeneğine tıklayınız ve ekranda bir link çıktığını göreceksiniz.Bu linki kopyalayıp yeni bir sekmede açınız ve ekranda eklemek istediğiniz pdf i göreceksiniz.

Drive'ım>Paylaşılabilir bağlantıyı al>Yeni sekme>Pdf

4)Sağ üst köşede "Diğer işlemler" menüsüne yani 3 nokta ile belirtilen menüye tıklayıp "Öğeyi yerleştir" seçeneğine tıklayınız.

Diğer işlemler>Öğeyi yerleştir

5)Burada bir html kodu çıkacak ve o kodu kopyalayıp blogunuzda paylaşım yaptığınız "Html" bölümüne yapıştırınız.Ayrıca html kodunun blogda kapladığı yere göre boy ve genişliğini width ve height bölümünden ayarlayabillirsiniz.

Html kodu>Yeni Yayın>Html

Blogda paylaşmak istediğiniz pdf i bu şekilde paylaşmış olursunuz. Ayrıca anlatımın biraz daha pratikleşmesi açısından her adımın altında seçenekleri ayrıntılı şekilde belirttim.Anlatımın uzunluğu sizi yanıltmasın.Yapılan işlemler 5 dakikanızı almayacaktır..


Böylelikle hepimiz bundan sonra Bloggerde Pdf Dosyası paylaşmayı öğrenmiş olduk...

Yorumlar